Hopp til hovedinnhold
Min side Handlekurv

Wayne McGregor:

Jocasta’s
Line

Kjøp
Spilles
13. september–​4. oktober
Scene
Hovedscenen
Varighet
2 t 10 min / 1 pause

En skjebnesvanger slektslinje

Banebrytende Sir Wayne McGregor bringer klassisk tragedie, samtidsballett og moderne musikk sammen i en stor teatralsk installasjon – en verdenspremiere hvor Nasjonalballetten forener krefter med Nasjonaloperaen.

Mytologisk og storslått 

Det er en begivenhet at den betydningsfulle koreografen og regissøren Sir Wayne McGregor legger en verdenspremiere til Den Norske Opera & Ballett. Når hans helt nye storverk finner veien til Hovedscenen, kreves innsats fra både Nasjonalballetten, Nasjonaloperaen og Operaorkestret. 

I Jocasta’s Line flettes to greske tragedier sammen: Ødipus Rex og Antigone. Samy Moussa har komponert musikken til Antigone, mens Ødipus Rex blir satt til Igor Stravinskys originale partitur fra 1927. 

Gjennom tid og rom med Samy Moussa Les intervjuet Ballett- og operasjef om Wayne McGregors Jocasta's Line Les artikkelen

Hvem er Jocasta? 

I gresk mytologi er Jocasta – eller Jokaste på norsk – datter av Menoeceus og dronning av Theben i det antikke Hellas. Da hun gifter seg med det som skal vise seg å være sønnen Ødipus, overføres en irreversibel ulykke til neste generasjon. 

Familietre / Hvem er hvem? Skjul Vis mer

Laios

Konge av Theben
Gift med Jokaste
Får varsel fra orakelet i Delfi om at hans sønn vil drepe ham og gifte seg med sin mor

Jokaste

Dronning av Theben
Først gift med Laios
Mor til Ødipus
Uvitende gifter hun seg senere med sin egen sønn, Ødipus

Ødipus

Sønn av Laios og Jokaste
Forlatt som spedbarn for å unngå orakelets profeti
Dreper Laios (uten å vite at han er faren) i et møte på veien
Løser Sfinksens gåte og blir konge av Theben
Gifter seg med sin egen mor, Jokaste

Kreon

Bror til Jokaste
Onkel til Ødipus
Blir konge av Theben etter Ødipus’ fall

Tiresias

Blind spåmann i Theben
Har evnen til å se sannheten til tross for sin blindhet
Rådgiver for både Ødipus og Kreon 
Avslører Ødipus’ skjebne og advarer Kreon mot å straffe Antigone

Antigone, Ismene, Eteokles, Polyneikes

Barn av Ødipus og Jokaste (Ødipus' barn OG søsken)

Antigone
Datter og søster til Ødipus
Sterk vilje og lojal mot familiens ære
Trosser Kreons forbud og begraver broren Polyneikes
Straffes med døden, men blir et symbol på motstand og moralsk rettferdighet

Ismene
Datter og søster til Ødipus
Mer forsiktig og lovlydig enn Antigone
Avviser først søsterens plan, men viser senere støtte
Representerer den mer tilpassede og forsiktige stemmen i tragedien

Eteokles
Sønn og bror til Ødipus
Tar makten i Theben og nekter å dele den med broren Polyneikes
Dør i kamp mot sin bror i striden om tronen
Begraves med ære av Kreon

Polyneikes
Sønn og bror til Ødipus
Går til krig mot Theben for å kreve sin rett til tronen
Dør i kamp mot Eteokles
Nektes begravelse av Kreon, noe som utløser konflikten i Antigone

 

 

Wayne McGregor gir et gripende, moderne bevegelsesspråk til de klassiske tragediene til Jokaste, Ødipus og deres datter Antigone: Dette er historiefortelling uten et narrativ fra A til Å, men gjennom en scenisk opplevelse der sangerne og danserne avslører sine egne versjoner av sannheten. 

Mektig med herre- og kvinnekor 

I Oedipus Rex (1927), Stravinskys monumentale opera-oratorium på latin, er den antikke byen Theben plaget av pesten. Den eneste måten å få slutt på lidelsen, er å finne og straffe han som myrdet den forhenværende kongen. 

Under press fra sine desperate undersåtter begir kong Ødipus seg ut på leting etter morderen. Snart oppdager han den grufulle sannheten: Han er selv skyldig i drapet, og er gift med sin egen mor. 

Mens Stravinskys oratorium tildeler herrekoret en nøkkelrolle, løfter den kanadiske komponisten Samy Moussa fram kvinnekoret i sin nyskrevne komposisjon. Hans Antigone, sunget på gammelgresk, dreier seg om tragedien til Ødipus’ datter. 

Tidløse temaer i moderne lys 

Med sin unike stil og sitt samarbeid med kunstnere fra forskjellige felt, har Sir Wayne McGregor flyttet grensene for samtidsdans og brakt den til nye høyder. 

– Den utrolige nøysomheten, den foruroligende skjønnheten og den eksplosive energien i Stravinskys Oedipus Rex åpner for tolkning gjennom dans, forteller den verdenskjente koreografen og regissøren – som har høstet mang en prestisjetung pris for arbeidene sine. 

– Ved å kombinere dette verket med Samy Moussas nye Antigone for orkester og kvinnekor, peiler vi oss inn på en ny kreativ bane av inspirasjon og innovasjon, føyer McGregor til, – et rom mellom det kjente og det ukjente, og mellom historiefortelling og opplevelse, hvor tidløse temaer blir presentert i et moderne lys. 

Aktiverer fantasien 

Stravinskys storverk har en forteller som forklarer publikum hva de snart skal få se. I McGregors versjon gjør han det på engelsk. 

– Det er som om fantasien blir aktivert på forhånd, forklarer McGregor. – Men når man så ser det som utspiller seg og hører neste del sunget på latin, skaper det en viss avstand til handlingen. Det gjør at man lytter annerledes til musikken. 

For at vi skal kunne rette all oppmerksomhet mot det som skjer på scenen, er Ødipus Rex og Antigone ikke tekstet i denne oppsetningen – bortsett fra den engelsktalende Fortelleren. 

Tekst til Ødipus Rex og Antigone Les oversettelsen her
Om Wayne McGregor  Skjul Vis mer

Sir Wayne McGregor CBE er en prisbelønt britisk koreograf og regissør, internasjonalt anerkjent for banebrytende innovasjoner innen scenekunst som har redefinert dans i moderne tid. Drevet av en umettelig nysgjerrighet på bevegelse og dens kreative potensial, har eksperimentene hans ført til samarbeid på tvers av kunstformer, vitenskapelige disipliner og teknologiske løsninger. De oppsiktsvekkende og flerdimensjonale verkene som har oppstått i dette spenningsfeltet, har plassert McGregor i frontlinjen av samtidskunsten i over tre tiår. 

Sir Wayne McGregor er kunstnerisk leder for Studio Wayne McGregor, et kreativt knutepunkt som utforsker grensene for fysisk intelligens gjennom dans, design og teknologi. Arbeidet hans har dans som utgangspunkt, men spenner over en rekke sjangre, inkludert teknologi, billedkunst, film, opera og utdanning. Han har skapt over 30 verk for Company Wayne McGregor, sitt eget turnékompani. Kompaniet ble grunnlagt i 1993, og var det opprinnelige verktøyet McGregor utviklet sin karakteristiske visuelle stil gjennom – en stil som stadig finjusterer kroppens artikulasjonsmuligheter. Company Wayne McGregor er fast kompani ved Sadler’s Wells i London, og fungerer fortsatt som hans laboratorium for ambisiøs og eksperimentell koreografi. Kompaniet turnerer både i Storbritannia og internasjonalt. 

McGregor er også fast koreograf ved The Royal Ballet, direktør for dans ved Venezia-biennalen, og får jevnlig oppdrag fra – og har verk i – repertoaret til noen av verdens viktigste dansekompanier. I 2022 koreograferte han ABBA Voyage, den revolusjonerende konserten som brakte de svenske popsensasjonene tilbake på scenen i en spektakulær avataropptreden. 

McGregor er professor i koreografi ved Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance, og har æresdoktorater fra Royal College of Art i London, Plymouth University, University of Leeds, University of Chester og University of the Arts London (UAL). Han er også æresmedlem i British Science Association. McGregor har mottatt fire Critics' Circle National Dance Awards, to Time Out Awards, tre South Bank Show Awards, tre Olivier Awards, en Prix Benois de la Danse og to Golden Mask Awards. 

I 2011 ble McGregor utnevnt til CBE (Commander of the Order of the British Empire) for sin innsats for dans, og i 2021 mottok han en Lifetime Achievement Award ved Prix de Lausanne. I 2024 ble han slått til ridder av Hans Majestet Kong Charles III i forbindelse med kongens bursdagsutmerkelser. 

Les mer om Sir Wayne McGregor på Studio Wayne McGregors nettsider. 

  • PREMIERESAMTALE. Ballettsjef Ingrid Lorentzen i samtale med Sir Wayne McGregor i foajeen 13. september kl. 17.00
  • Jocasta’s Line er en del av Ultima Oslo Contemporary Music Festival.
  • Co-produksjon med Dutch National Opera & Ballet
  • Det vil bli noe bruk av scenerøyk
  • Forestillingen er ikke tekstet, med unntak av Fortelleren i Ødipus Rex.

Myten om Ødipus Rex

Oratoriet Oedipus Rex av Igor Stravinsky, med libretto av Jean Cocteau (basert på Sofokles’ tragedie), er en dramatisk og musikalsk tolkning av den klassiske myten om kong Ødipus. Verket er skrevet på latin, med en forteller som binder handlingen sammen på publikums språk – i Wayne McGregors versjon snakker fortelleren engelsk. 

Akt 1 – Plagen og søken etter sannhet 

Theben er rammet av en fryktelig pest. Kong Ødipus, som tidligere har reddet byen ved å løse Sfinksens gåte, lover å finne årsaken til pesten og redde folket. Svogeren Kreon kommer tilbake fra orakelet i Delfi med budskapet: pesten skyldes at morderen av den tidligere kongen Laios fortsatt befinner seg i byen. 

Ødipus lover å finne og forvise morderen. Han spør spåmannen Teiresias, som først nekter å svare. Ødipus blir rasende og anklager Teiresias for å være morderen. Teiresias svarer til slutt: morderen er en konge. Ødipus mistenker at Kreon står bak en konspirasjon for å ta tronen. Konflikten eskalerer, og dronning Jokaste (Ødipus’ kone) forsøker å roe gemyttene. 

Akt 2 – Avsløringen og tragedien 

Jokaste avfeier oraklenes troverdighet og forteller at Laios ble drept av røvere ved et veikryss – ikke av sin sønn, som orakelet hadde spådd. Ødipus blir urolig: han husker at han selv drepte en eldre mann ved et veikryss før han kom til Theben. 

En budbringer kommer med nyheten om at kong Polybos av Korint – som Ødipus tror er hans far – er død. Men det avsløres at Polybos bare var hans fosterfar. En gammel gjeter kommer og forteller at han fant Ødipus som spedbarn og ga ham til Polybos. Det blir klart: Ødipus er sønn av Laios og Jokaste. Han har drept sin far og giftet seg med sin mor. 

Jokaste flykter og tar sitt eget liv. Ødipus, knust av sannheten, stikker ut sine egne øyne og forlater Theben. Koret uttrykker først sinne, deretter sorg over tapet av sin konge. 

 

Myten om Antigone

Antigone er datter av Ødipus og Jokaste, og handlingen utspiller seg etter Ødipus’ fall. Hennes to brødre, Eteokles og Polyneikes, har drept hverandre i kamp om tronen i Theben. Den nye kongen, Kreon (Antigones onkel), erklærer at Eteokles skal få en hederlig begravelse, mens Polyneikes – som han anser som en forræder – skal ligge ubegravet, noe som i gresk tro betyr evig fordømmelse. 

 

Antigone trosser Kreons ordre og begraver sin bror Polyneikes i hemmelighet, drevet av kjærlighet og religiøs plikt. Hun blir oppdaget og ført til Kreon, som står fast ved sin lov og dømmer henne til døden – til tross for at hun er forlovet med hans sønn, Haimon. 

Haimon forsøker å overtale sin far til å vise nåde, men Kreon nekter. Antigone blir stengt inne i en gravhule for å dø.

Spåmannen Teiresias advarer Kreon om at gudene er rasende over hans beslutning, og at han vil bli straffet. Kreon gir til slutt etter og forsøker å redde Antigone, men det er for sent. 

Antigone har tatt sitt eget liv. Haimon finner henne og tar sitt liv. Når Kreons kone Eurydike får vite om sønnens død, tar også hun sitt eget liv i sorg og fortvilelse. Kreon står igjen alene, knust av konsekvensene av sin egen stahet. 

Sir Wayne McGregor:

– Jeg tror myter tilbyr oss universelle sannheter – de gir oss en indirekte måte å forstå verden på.

Les intervjuet

Introduksjon

Frida Steenhoff Hov forteller om Sir Wayne McGregors «Jocasta's Line». Du kan også få med deg introduksjonen i Formidlingssenteret en time før forestillingen (ikke på premieren) eller lese tekstversjonen.

Kunstnerisk team og medvirkende

Publikumsrolleliste

Jocasta's Line 13.09.2025.pdf

 

  • Koreografi og regi
    Wayne McGregor
  • Musikk del 1
    Igor Stravinsky
  • Musikk del 2
    Samy Moussa
  • Libretto del 1
    Jean Cocteau, Oedipus Rex
  • Libretto del 2
    Samy Moussa, Antigone
  • Scenografi og kostymedesign
    Vicki Mortimer
  • Lysdesign
    Lucy Carter
  • Videodesign
    Akhila Krishnan
  • Musikalsk ledelse
    Koen Kessels, Charlotte Politi
  • Medvirkende
    Nasjonalballetten, Nasjonaloperaen, Operakoret, Operaorkestret
  • Fortelleren i Ødipus Rex
    Ben Whishaw | Bakgrunn: Zoviet France: In Version
  • Oedipus Rex
    • Kong Ødipus
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
    • Jokaste
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
    • Kreon
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
    • Tiresias
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
    • Budbringeren
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
    • Hyrden
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
    • Nasjonalballetten
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
  • Antigone
    • Nasjonalballetten
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 19. sep. 2025 19:00
        • 26. sep. 2025 19:00
        • 3. okt. 2025 19:00
        • 4. okt. 2025 18:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00
        • 17. sep. 2025 19:00
        • 23. sep. 2025 19:00
        • 27. sep. 2025 18:00
        • 1. okt. 2025 19:00

Biografier

Koreografi og regi Wayne McGregor 

Musikk Igor Stravinsky, Samy Moussa

Scenografi og kostymedesign Vicki Mortimer

Lysdesign Lucy Carter

Videodesign Akhila Krishnan 

Musikalsk ledelse Koen Kessels, Charlotte Politi

 

BBC-intervju med Wayne McGregor

portrett av en mann
Foto: Pål Hansen

Bli bedre kjent med den prisbelønte koreografen og regissøren

Sir Wayne McGregor gjestet John Wilson i programmet This Cultural Life. Her forteller han om øyeblikkene som har formet hans karriere – fra dansegulvet i Stockport til store scener verden over.

Lytt her!

 

Pressebilder

Nedlastbare pressebilder

Foto: Erik Berg, Den Norske Opera & Ballett

Foto skal krediteres som angitt i bildenavn.

Pris
150 - 890 kr
  • Onsdag 17. september
    19:00 / Hovedscenen
  • Fredag 19. september
    19:00 / Hovedscenen
  • Tirsdag 23. september
    19:00 / Hovedscenen
  • Fredag 26. september
    19:00 / Hovedscenen
  • Lørdag 27. september
    18:00 / Hovedscenen
  • Onsdag 1. oktober
    19:00 / Hovedscenen
    Kjøp Få billetter
  • Fredag 3. oktober
    19:00 / Hovedscenen
  • Lørdag 4. oktober
    18:00 / Hovedscenen

Pauseservering

Unngå kø og forhåndsbestill pauseservering. NYHET! Nå kan du bestille sittende pauseservering i Brasserie Opera. Alle forhåndsbestillinger settes fram og sorteres alfabetisk på bestillers etternavn. Det er ikke anledning til å ta med mat og drikke inn på forestilling.
Vinglass på en bardisk i Operaen Foto: Fursetgruppen

Hvordan forberede deg til forestilling

En time før forestilling er det en halvtimes gratis introduksjonsforedrag i Formidlingssenteret. Introduksjonen finner du også under tittelen «Operaen på øret» – der du pleier å laste ned podkaster. Publiseres rett før premiere.
Mennesker i en sal ser på bildet på en skjerm Foto: Erik Berg