Hopp til hovedinnhold
Handlekurv Min side

Czardas-
fyrstinnen

Folk i kostymer foran stort hjerte Foto: Erik Berg
Kjøp
Spilles
25. november–18. januar
SCENE
Hovedscenen
Varighet
3 t / 1 pause

Klassisk operette i ny drakt!

Når den folkekjære Czardasfyrstinnen løftes inn i vårt århundre, står retten til å elske den man vil i sentrum, og hovedrollen er en transperson.

Sylva er showets stjerne, nattens heltinne, dronning og diva. Hun tar alle med storm, men havner selv i hardt vær. Den ekte kjærligheten står på spill i en operette det glitrer av.

Hun kommer fra showbiz; han kommer fra business. Hun tilhører en fargerik, skeiv gjeng ved teatret; han er fra en overklassefamilie med gamle penger og nye klær. Hun var tidligere en han, men det bryr ikke Edwin seg om – Sylva er kvinnen i hans liv og alt han drømmer om.

Sylva og Edwin finner hverandre. Det liker ikke hans foreldre. Dessuten er det Stasi han egentlig skal ha. Men Sylva lar seg ikke stoppe av fordommer, klasseforskjeller eller inngrodde holdninger.  

... lykkes svært godt som operette.

– Sunniva Thomassen

Sett kjærligheten fri 

Czardasfyrstinnen av Emmerich Kálmán er en av verdens mest populære operetter og en fengende fortelling om å sette kjærligheten fri.  

Samtidig handler den om den såre skammen over ikke å være bra nok: Hvem er vi når vi ikke spiller? Hvem er vi når vi kaster maska? Og hvem er de andre, bak all staffasjen? 

Gammel flamme, ny produksjon 

Mange har gledet seg til Czardasfyrstinnen skal komme tilbake. I årevis gikk denne slagermaskinen for fulle hus på Youngstorget, med sangere som Vessa Hanssen, Terje Stensvold, Jan Ragnvald Sødal, Anne Nyborg og Kjersti Ekeberg.  

Når operetten gjenoppstår i Bjørvika, er det i en helt ny drakt, signert Hanne Tømta og hennes kreative team. Blant dem er Alva Brosten, som med dette debuterer som kostymedesigner ved Operaen.

I denne herlige verdenen har kostymedesigner Alva Walderhaug Brosten slått seg løs med tyll og glitter, mens regissør Hanne Tømta har skapt en operaregi som fungerer sjeldent godt som teater.

– Magnus Andersson, Klassekampen

På scenen står en gjeng svært dyktige artister – klare til å ta oss med storm! Og i tillegg til Operaorkestret har vi også musikere fra Gjertruds Sigøynerorkester som en del av forestillingen.

Operaorkesteret spiller fabelaktig under ledelse av Stefan Veselka. Operakoret er også i storform med tydelig uttale og fantastisk klang i de dramatiske høydepunktene.

– Aksel Tollåli, Aftenposten

Ekstramateriale

Her finner du flere artikler om forestillingen!

Å bli elsket som seg selv – intervju med regissør, gjendikter og koreograf

Bak tyll og tull rommer Czardasfyrstinnen en mulighet for endring – les mer her.

En ikke helt tradisjonell Czardas – intervju med kostymedesigner Alva Brosten.

Man skal ikke tøyse med en tøyserolle! Intervju med sangerlegendene Anne Nyborg og Tor Fagerland

Minner om Czardasfyrstinnen – en kort forestilling tilpasset mennesker med demens

  • Gratis introduksjon en time før forestilling 
  • Vi inviterer til gratis premieremarkering i Operaens foajé kl. 18.00, med blant andre operasjef Randi Stene, regissør Hanne Tømta, Anne Nyborg og Tor Fagerland – som sang i Czardasfyrstinnen på Youngstorget – og Oslo fagottkor!

Kunstnerisk team og medvirkende

  • Musikk
    Emmerich Kálmán
  • Libretto
    Leo Stein, Bela Jenbach
  • Norsk gjendiktning
    Gudrun Glette
  • Originaltittel
    Die Csárdásfürstin
  • Musikalsk ledelse
    Stefan Veselka
  • Regi
    Hanne Tømta
  • Scenografi
    Olav Ryland Myrtvedt
  • Kostymer
    Alva Walderhaug Brosten
  • Lysdesign
    Øyvind Wangensteen
  • Koreograf
    Jonas Øren
  • Medvirkende
    Operakoret, Operaorkestret
    • Sylva Varescu
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
    • Edwin
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 18. jan 2023 19.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
    • Stasi
        • 25. nov 2022 19.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
    • Grev Boni Kancsianu
        • 25. nov 2022 19.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 18. jan 2023 19.00
    • Grev Feri von Kerekes
        • 25. nov 2022 19.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 18. jan 2023 19.00
    • Anhilte
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
    • Leopold Maria
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
    • Eugen von Rohnsdorff
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
    • Kisch
        • 25. nov 2022 19.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 18. jan 2023 19.00
    • Miska
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
    • Danser
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
    • Scenemusiker
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
      • Tom Karlsrud
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00
        • 25. nov 2022 19.00
        • 26. nov 2022 18.00
        • 5. des 2022 19.00
        • 8. des 2022 19.00
        • 14. des 2022 19.00
        • 17. des 2022 18.00
        • 21. des 2022 19.00
        • 28. des 2022 18.00
        • 29. des 2022 18.00
        • 30. des 2022 18.00
        • 31. des 2022 16.00
        • 4. jan 2023 19.00
        • 5. jan 2023 19.00
        • 11. jan 2023 19.00
        • 13. jan 2023 19.00
        • 14. jan 2023 18.00
        • 15. jan 2023 18.00
        • 18. jan 2023 19.00

Biografier kunstnerisk team

Stefan Veselka, musikalsk leder
Hanne Tømta, regissør
Olav Myrtvedt, scenograf
Alva Walderhaug Brosten, kostymedesigner
Øyvind Wangensteen, lysdesigner
Jonas Øren, koreograf


 

 

Handling

Akt 1 

I teatret 

Sylva Varescu framfører kveldens siste nummer og publikum kan ikke få nok av henne, men den populære artisten, som kaller seg Czardasfyrstinnen, er i ferd med å reise til New York for å gjøre karriere der. Det forteller agenten hennes, Boni Kancsianu. Sammen med Feri von Kerekes, som er kunstnerisk ansvarlig for forestillingene, hyller han det bekymringsløse livet ved teatret.  

Edwin Lippert Weylersheims rike familie er ikke er glade for at sønnen har forelsket seg i Sylva. De mener ryktene om at hun har skiftet kjønn setter bedriften og økonomien på spill. Dessuten har familiens plan hele tiden vært at han skal gifte seg med barndomsvennen, Stasi.  

Konsernsjefen i Weylersheims firma, Rohnsdorff, forteller Edwin at faren vil sende ham på jobbreise til Asia. Dette synes Edwin er en dårlig ide; han vil heller ikke at Sylva skal reise, og under Sylvas avskjedsfest lover han at de skal gifte seg innen åtte uker. Lykkelig forteller hun agenten sin at planene er endret. Boni reagerer med å vise Sylva invitasjonen til markeringen av forlovelsen mellom Edwin og Stasi – noe som får Sylva til likevel å gjøre seg klar for New York og artistlivet.   

Akt 2 

Hjemme hos finansfyrste Lippert Weylersheim 

To måneder har gått. Edwins foreldre, Anhilte og Leopold, arrangerer fest i forbindelse med sønnens forlovelse. Edwin tenker stadig på Sylva, men går likevel inn for et strategisk ekteskap med sin gode venn Stasi.  

Sylva og Boni er tilbake fra New York. Idet de ankommer festen, later de som de er gift, og Sylva presenterer seg som Fru Kancsianu – en som bare likner den kjente Czardasfyrstinnen. Men Edwin skjønner hvem hun er. De to anklager hverandre for å ha gått til en annen, og begge forsvarer seg med at det bare er spill. Sammen drømmer de tilbake til da de var lykkelige.  

Edwins mor, Anhilte, drømmer også; hun lengter til tiden hun selv eksperimenterte med kjærlighet, mens Boni og Stasi eksperimenterer med hverandre og forelsker seg hodestups.  

Boni sier til Edwin at han kan få Sylva tilbake, noe han også gjør. Edwin tror at hun nå kan bli godkjent av hans familie, som den fraskilte Fru Kancsianu – ikke som den eksperimenterende artisten det florerer rykter om. Dette sårer Sylva, men hun blir likevel værende. 

Idet Leopold kunngjør sønnens forlovelse med Stasi, bryter Edwin inn og sier han elsker en annen. Da avslører Sylva hvem hun er, sier hun aldri giftet seg med Boni og viser dokumentet der Edwin har lovet å gifte seg med henne.  Men hun vil ikke at han skal skamme seg over den hun egentlig er – og går. 

Akt 3 

I baren på Grand hotell, der artistene henger etter forestillinger 

Sylva forteller Boni at hun er helt ferdig med Edwin, som ikke synes hun var god nok for ham. Feri vil ha Sylva tilbake til teatret og musikken, men Sylva mener hun også er ferdig med hele Czardasfyrstinnen.  

Edwin anklager Boni for å ha ødelagt alt. Boni blir også anklaget av Edwins far for å ha lokket Edwin med seg, og for å ha ydmyket Stasi. Det preller av på Boni, som har en plan – for seg selv og Stasi, Sylva og Edwin. 

Feri konfronterer Leopold med gammeldagse holdninger og mener sønnen hans bør få være sammen med hvem han vil. Leopold frykter hva Sylva vil gjøre med omdømmet til firmaet, men det viser seg å være motsatt av hva han tror: Czardasfyrstinnen har nemlig millioner av fans. Sylva representerer en åpenhet og frihet til å være og elske den man vil, som er gull verd. Det er da Boni og Stasi setter showet sitt i gang, noe som redder både kvelden – og kjærligheten.   

 

Operasjefens hilsen

Kjære publikum,  

Mange har et nært forhold til Czardasfyrstinnen. Kálmáns operette gikk i lang tid for fulle hus på Youngstorget, først iscenesatt av Leif Amble-Næss i 1963–64, så i Folke Abenius’ regi, fra 1978 til 99, som også ble vist i NRK og tatt på turné rundt i Norge.  

Jeg har selv et nært forhold til stykket, som bare ble sterkere etter jeg fikk gjøre rollen som Sylva i Trondheim Symfoniorkester & Operas produksjon i 2011. Sylva personifiserer det unike ved Czardasfyrstinnen: en kombinasjon av kraften i å stå på en scene og framføre den heftigste musikken, og sårheten i det å ikke være godtatt for den man er, når lyskasterne er slått av og maskene har falt. I likhet med våre egne liv er det et stort spenn i rollen – fra fest, over nostalgi og til sorg. Hele spennet formidles til oss gjennom Kálmáns musikk. Det gjør at vi kan kjenne oss igjen i det Sylva står i, selv om det i utgangspunktet kan være fjernt fra vår egen hverdag.  

Da vi skulle lage en helt ny versjon av operetten, var det viktig for oss at Sylvas kombinasjon av stolthet og sorg fortsatt er tydelig for oss i vår tid, hvor det å være varietésangerinne ikke er like vanskelig å godta som det var for Edwins konservative wiener-foreldre i 1915. Den gang utfordret Czardasfyrstinnen gamle klasseskiller; i dag kan den utfordre forutinntatte tanker om transpersoner, som absolutt eksisterer, og som familien Lippert Weylersheim blir talspersoner for. Ingen er egentlig slemme i denne operetten – heller ikke Edwins foreldre – men de får erfare å gå fra ganske naive fordommer, til nye innsikter, som endrer både dem selv og samfunnet rundt dem. Czardasfyrstinnen har aldri vært et uttalt politisk verk, men både den og operettesjangeren rommer transformasjoner og endringer – midt i alt det populære og ganske tradisjonelle. Dette har Gudrun Glette fått fram med humor, letthet og varme i sin nye, norske gjendiktning av Stein og Jenbachs tekst. 

Til å sette Czardasfyrstinnen i scene spurte vi Hanne Tømta, som har lang bakgrunn fra teatret. Selv om Hanne skapte en sprudlende konsertforestilling med oss under pandemien i 2021, er dette hennes første store operaoppsetning. Det er også kostymedesigner Alva Brostens operadebut; hun har designet fantastiske kreasjoner som får fram det lekne, subversive, men samtidig klassiske i verket. Det gjør også Jonas Ørens koreografi, som bringer inn elementer av camp og performativitet inn i det litt stive fyrstepalasset vi entrer.   

På scenen er vi stolte av å ha to fantastiske cast, sammen med et operakor som stråler. Den norske dirigenten Stefan Veselka har jobbet ved en rekke internasjonale operahus, men dette er første gang han gjester Den Norske Opera & Ballett. Han får Operaorkesteret til å svinge som et kjempemessig band, mens Gjertrud Øklands lille band spiller opp på scenen.   

Vi er mange som har minner om Czardasfyrstinnen. Og når minnet svikter, fortsetter musikken. Derfor har vi i forbindelse med denne forestillingen også laget en forkortet, versjon tilpasset eldre og personer med demens, som går på dagtid i desember. I tillegg tar vi musikken og gleden fra Czardasfyrstinnen ut på sykehjem i Oslo-området, så Sylva og Edwins minner om det vakre de hadde kan vekke gode minner i dem som ikke har mulighet til å komme til oss i Bjørvika.  

Et varmt velkommen til dere alle! 

Randi Stene, 
operasjef 

Pris
100–900 kr
Språk
norsk
Tekstet på
norsk og engelsk
  • mandag 5. desember
    19:00 / Hovedscenen
  • torsdag 8. desember
    19:00 / Hovedscenen
  • onsdag 14. desember
    19:00 / Hovedscenen
  • lørdag 17. desember
    18:00 / Hovedscenen
  • onsdag 21. desember
    19:00 / Hovedscenen
  • onsdag 28. desember
    18:00 / Hovedscenen
  • torsdag 29. desember
    18:00 / Hovedscenen
  • fredag 30. desember
    18:00 / Hovedscenen
  • lørdag 31. desember
    16:00 / Hovedscenen
  • onsdag 4. januar
    19:00 / Hovedscenen
  • torsdag 5. januar
    19:00 / Hovedscenen / Obos medlemsforestilling
    Ikke i salg
  • onsdag 11. januar
    19:00 / Hovedscenen
  • fredag 13. januar
    19:00 / Hovedscenen
  • lørdag 14. januar
    18:00 / Hovedscenen
    Kjøp Få billetter
  • søndag 15. januar
    18:00 / Hovedscenen
  • onsdag 18. januar
    19:00 / Hovedscenen