Kenneth Fredstie
Markeds- og kommunikasjonsdirektør
Kenneth Fredstie har jobbet i Den Norske Opera & Ballett siden 2010, og overtok som markeds- og kommunikasjonsdirektør i 2015. Hans ansvarsområde favner markedsføring og billettsalg, kommersiell virksomhet, kommunikasjon og pressearbeid, publikumsservice, kundesenter og butikk.
Kenneth Fredstie startet i Operaen som markedssjef og har en bred markedsfaglig bakgrunn. Han har jobbet mange år i ulike markeds- og kunderelaterte stillinger innen Telenors virksomheter, og sist som markedsdirektør i Opplysningen 1881. Han er utdannet ved Norges Markedshøyskole/BI, og har tilleggsutdanning fra blant annet Insead og London Business School.
![Portrett av markedsdirektør Kenneth Fredstie](/globalassets/fra-gamle-operaen/pressebilder/ledelse/kenneth-fredstie/hires/kenneth-fredstie_8033.jpg?width=500&quality=80&rxy=0.5,0.5)